Twee locaties van de Kessler Stichting, Viljoen en Toussaint, bieden beschermd wonen. Hier kunnen mensen voor langere tijd terecht, wanneer duidelijk is dat zelfstandig wonen een stap te ver is.

De Kessler Stichting biedt een beschermende woonomgeving en professionele begeleiding naar een zelfstandiger bestaan, middels onze methodiek competentiegericht begeleiden.

De locatie Viljoen biedt 26 bewoners, verdeeld over drie woningen, een beschermde woonomgeving. Zij hebben een eigen kamer met douche en toilet  en delen een gemeenschappelijke woon-/eetkamer. In Viljoen wonen cliënten in een kleine groep van acht of negen personen . Er is een dagprogramma met onder meer dagbesteding en ontspanningsactiviteiten. De cliënten hebben een psychiatrische aandoening en aanvullende hulp nodig op het gebied van verzorging, toezicht en stimulatie. Daarnaast hebben cliënten vaak problemen op verschillende levensgebieden, zoals verslaving(en), sociale stoornissen en/of ervaringen van een lange periode van dakloosheid.

De locatie Toussaint biedt aan 51 bewoners, verdeeld over drie verdiepingen, een (forensisch) beschermde woonomgeving. Alle bewoners hebben (ernstige) psychiatrische problematiek en kunnen zichzelf daarmee redden mits er een veilige, gestructureerde woonomgeving is met deskundige begeleiding. Toussaint staat in het centrum van Den Haag, aan de Toussaintkade en is gehuisvest in een voormalig klooster dat recent is verbouwd.

Hiernaast wonen 5 bewoners beschermd, maar relatief zelfstandig met begeleiding waar nodig in het naastgelegen pand. Zij runnen nagenoeg zelfstandig het huishouden en worden hierbij ondersteund door begeleiding vanuit locatie Toussaint.

Om in aanmerking te komen voor beschermd wonen hebben cliënten een indicatie nodig. Meer informatie over de locaties en mogelijkheden tot aanmelden, leest u hier.

Contact BW

Intake & advies