Wij beschikken over twee afdelingen voor kortdurende opvang. Cliënten kunnen worden opgevangen voor maximaal zes maanden. Voor jongeren (18 tot 30 jaar) betreft dit de locatie De la Rey. Voor volwassenen is er de locatie Zamenhof.

Elke cliënt wordt gekoppeld aan een persoonlijk begeleider. Tijdens de kortdurende opvang staat begeleiding centraal bij het vinden en behouden van passende vervolghuisvesting en het opbouwen van een sociaal netwerk. In de begeleiding wordt gebruik gemaakt van de methodiek 'competentiegericht begeleiden' (CGB), waarbij zoveel mogelijk beroep gedaan wordt op de vaardigheden en mogelijkheden van de cliënt. Ook worden cliënten begeleid bij schuldenproblematiek, budgettering en 'participatie en werk'.

De locaties beschikken over een ingerichte kamer op een afdeling waar basisvoorzieningen aanwezig zijn. Voor de duur van het verblijf is een, door de gemeente vastgestelde, eigen bijdrage verplicht.

Contact KO

Aanmelden voor opvang
Centraal Coördinatie Punt
070 3 537 291 (09.00 - 17.00)