Competentie Gericht Begeleiden in de ouderenzorg

De Kessler Stichting en HWW Zorg zijn dit jaar een gezamenlijk project gestart, genaamd 'Bijzondere Zorg'. In dit project wordt onderzocht of de methodiek Competentie Gericht Begeleiden (CGB) ook toepasbaar is in de ouderenzorg.

In de periode van 2019-2020 krijgen drie verschillende afdelingen van HWW een training CGB op maat van de trainers van de Kessler Stichting: Monica Quist en Erna de Leeuw. Woensdag 8 mei  2019 vindt de eerste training plaats.

Na de training krijgen de medewerkers acht weken lang coaching on-the-job van Heidi van Limburg en Paulien van der Meijden, beide aandachtsfunctionarissen CGB van de afdeling Zorg en Wonen van de Kessler Stichting.

Het onderzoeksbureau Solve voert voor de training en na de coaching on-the-job een onderzoek uit onder medewerkers en cliënten om te beoordelen of CGB toepasbaar is binnen HWW. Het project wordt gefinancierd door CZ zorgkantoor.