Update 21 maart
Het corona-virus verspreidt zich momenteel razendsnel in Nederland. Wij volgen de ontwikkelingen op de voet en volgen de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Om besmettingsrisico’s zoveel mogelijk te vermijden hebben we een aantal maatregelen genomen. We werken met een draaiboek. Dit geeft een compleet overzicht van alle maatregelen voor cliënten en voor medewerkers ter preventie van uitbraak van het virus, hoe de verspreiding van Corona te vertragen en hoe te handelen bij besmetting.

Ons uitgangspunt is de zorg en dienstverlening door te laten gaan waar dat kan, noodzakelijk is en verantwoord is. We blijven cliënten opnemen maar de dagbesteding wordt tot nader orde gesloten. Vanzelfsprekend zetten we ons in voor een goede basiszorg voor onze cliënten. Cliënten en medewerkers ontvangen geen bezoek. Evenementen en trainingen zijn tot nader order geannuleerd. Ook is het verkeer van personen tussen locaties en afdelingen beperkt.

We hebben – naast de andere voorzieningen - drie Noodopvang locaties. In totaal zijn dat 232 plekken voor mensen die bij elkaar in slaapzalen verblijven. De gemeente heeft samen met ons, het Leger des Heils en het Rode Kruis twee extra opvanglocaties geopend om het risico op verspreiding van het coronavirus te minimaliseren. Beide locaties bieden 24 uurs opvang. De opvang is in beperkte groepen. Daarom is er een hotel ingericht als opvangplek. Wie nu al gezondheidsklachten heeft wordt apart opgevangen. Wie net dakloos is geworden en nog geen contact heeft gehad met het Daklozenloket, kan zich bij dit loket melden.

Verdere maatregelen:

Contacten verminderen
We mijden zoveel mogelijk plaatsen waar meerdere mensen met elkaar overleggen, zowel extern als intern. We hebben ons personeelsrestaurant tijdelijk gesloten. De geplande activiteiten van NL-Doet bij de Kessler Stichting zijn gecanceld. Het geven van onderwijs aan de MBO-studenten op de locaties is tot nader order uitgesteld evenals de interne scholingen, werkoverleg en teammiddagen.

De medewerkers
Onze medewerkers hebben we hard nodig. Uiteraard de mensen die in de teams werken maar ook de mensen met kantoorfuncties. We kunnen en gaan elkaar helpen en doen een beroep op ieders inzet, creativiteit en gezond verstand. We houden bij wie klachten heeft (zowel cliënten als medewerkers) en volgen dat nauwlettend. We volgen de geldende richtlijnen voor medewerkers in de zorg.

Voor onze cliënten
Voor cliënten proberen we de zorg- en dienstverlening in de basis door te laten gaan. Als we te maken krijgen met zieke cliënten, dan verblijven ze in quarantaine op de eigen kamer. Ambulante cliënten worden niet bezocht, begeleidingsgesprekken vinden telefonisch plaats.

Voor leveranciers en bezoekers
We ontvangen geen bezoek van familieleden/vrienden van cliënten, ketenpartners en leveranciers. Als een bezoek nodig is voor iemands vitale welzijn of om belangrijke processen, zorg- en dienstverlening draaiende te houden wordt u hierover bericht.

Vragen?
Vragen, tips of opmerkingen? Bel met 070-8500512 of mail naarDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Kessler Stichting
info@kesslerstichting.nl