Noodopvang

Wij hebben verschillende soorten noodopvang voor mensen die geen dak boven hun hoofd hebben. Om gebruik te maken van de opvang is een zorgpas nodig die bij het Daklozenloket van de gemeente Den Haag verkrijgbaar is.

Wanneer u een slaapplaats nodig heeft, kunt u terecht in de Noodopvang. De Kessler Stichting heeft drie locaties voor de Noodopvang voor mannen en vrouwen boven de 23 jaar: de De la Reyweg, de Schenkweg en TeZamen (alleen mannen).

Noodopvang Delagoa

Bij het hoofdgebouw van de Kessler Stichting zit de Noodopvang Delagoa. Deze noodopvang heeft nachtopvang, dagopvang voor extra kwetsbare cliënten en een ziekenboeg met een verzorgende IG voor somatisch zieke cliënten. Om hier te verblijven heeft u een zorgpas nodig.

Zorgpas aanvragen
De zorgpas is aan te vragen bij het Daklozenloket op de Fruitweg 17 in Den Haag. Het Daklozenloket is telefonisch bereikbaar via 070 - 3 537 291. Het daklozenloket is van de Dienst OCW van de gemeente Den Haag. Klik hier voor meer informatie over het Daklozenloket.

Psychische hulp
In de noodopvang De la Reyweg zijn regelmatig medewerkers van het TOP-team van Parnassia aanwezig. Zij kunnen u helpen met het krijgen van passende psychische hulp en ondersteuning.

Multidisciplinair overleg voor persoonlijk plan en passende hulp
In de Noodopvang De la Reyweg kunt u hulp en begeleiding krijgen van professionals in de zorg. Om te bepalen welke hulp en begeleiding u nodig heeft gaan professionals met elkaar in gesprek. Dit gesprek wordt een Multidisciplinair Overleg (MDO) genoemd. Na dit gesprek maken ze samen met u een persoonlijk plan voor passende hulp.

De volgende organisaties sluiten aan bij het MDO:
• Daklozenloket
• Haagse Straatdokter (SHG)
• Leger des Heils
• Kessler Stichting
• Parnassia
• Haagse Wijk- en Woonzorg (HWW)
• MEE Zuid-Holland Noord

Wilt u meer weten over het MDO-gesprek of over de hulp die u kunt krijgen? Vraag dit aan uw begeleider bij de noodopvang.

Hoe werkt de Noodopvang Delagoa?
Tussen 15.30 uur en 18.00 uur kunt u zich met een legitimatiebewijs melden bij de Noodopvang De la Reyweg voor een slaapplaats. Per nacht betaalt u een eigen bijdrage van € 2,00. Na aankomst blijft u tot de volgende morgen 8.30 uur. Een klein gedeelte van de cliënten kan ook overdag verblijven in de Noodopvang. U kunt een bed voor de volgende avond reserveren. Tussen 18.00 uur en 19.00 uur wordt een warme maaltijd geserveerd. U kunt douchen, kleding wassen, ontspannen in een van de huiskamers en slapen op een slaapzaal. U krijgt op verzoek nachtkleding en badslippers. Vrouwen slapen op een aparte verdieping. De dagopvang is van 8.30 tot 15.30 uur. Op de ziekenboeg is er opvang voor mensen die extra lichamelijke zorg en ondersteuning nodig hebben.

Noodopvang Schenkweg

De Kessler Stichting heeft in de Schenkweg een tweede Noodopvang. Om gebruik te maken van de Noodopvang Schenkweg wordt door een intake bij het Daklozenloket bepaald of u hiervoor in aanmerking komt. Mocht u hiervoor in aanmerking komen, dan heeft u een beschikking van de gemeente Den Haag nodig. De Noodopvang Schenkweg bevindt zich in een volledig duurzaam gerenoveerd pand op de Schenkweg.

Hoe werkt de noodopvang Schenkweg?
Indien u in aanmerking komt voor opvang op de Schenkweg, betaalt u een eigen bijdrage van € 60,00 per maand. Op deze locatie wordt 24 uur per dag begeleiding en opvang geboden. De hulp en begeleiding die u krijgt, is gericht op het verbeteren van uw persoonlijke situatie en het vinden van passende huisvesting. U kunt douchen, kleding wassen en slapen op een gedeelde slaapkamer tot 6 personen. Ontspannen kunt u in de gemeenschappelijke woonkamer met keuken of door deelname aan activiteiten. Mannen verblijven op een andere verdieping dan de vrouwen. Op deze locatie is plaats voor 34 dames en 56 heren.

Noodopvang TeZamen
De derde Noodopvang van de Kessler Stichting is bijzonder omdat er mensen verblijven met een licht verstandelijke beperking en mensen zonder verstandelijk beperking. In totaal is er plaats voor 32 mannen. Om gebruik te maken van de Noodopvang TeZamen wordt door een intake bij het Daklozenloket bepaald of u hiervoor in aanmerking komt. Mocht u hiervoor in aanmerking komen, dan heeft u een beschikking van de gemeente Den Haag nodig. De Noodopvang TeZamen bevindt zich aan Zamenhofstraat.

Hoe werkt de noodopvang TeZamen?
Indien u in aanmerking komt voor opvang in TeZamen, betaalt u een eigen bijdrage van € 60 per maand. Op deze locatie wordt 24 uur per dag begeleiding en opvang geboden. De hulp en begeleiding die u krijgt, is gericht op het verbeteren van uw persoonlijke situatie en het vinden van passende huisvesting. U kunt douchen, kleding wassen en slapen op een gedeelde slaapkamer van twee tot zes personen. Ontspannen kunt u in de gemeenschappelijke woonkeuken en tuin of door deelname aan activiteiten.

Aanvullende individuele begeleiding
Naast een slaapplaats op de Noodopvang, kunt u individuele begeleiding krijgen. Wilt u aanvullende individuele begeleiding, dan heeft u een Maat Werk Arrangement (MWA) nodig. De Kessler Stichting en het Daklozenloket helpen u graag om deze MWA aan te vragen.

In het kort: bent u dak- of thuisloos?
Stap 1: Meld u aan bij het Daklozenloket voor een zorgpas.
Stap 2: Kom vanaf 15.30 uur met uw zorgpas, legitimatiebewijs naar de Noodopvang De la Reyweg. Per nacht betaalt u €2,00.
Stap 3: U krijgt een intakegesprek voor verdere hulp.