Kessler en Leger bekrachtigen de samenwerking

De samenwerking voor de nieuwe noodopvang Sportlaan is officieel bekrachtigd. Op maandag 8 juli werd de samenwerkingsovereenkomst getekend door de Kessler Stichting en het Leger des Heils.

Marcella Haak van de Kessler Stichting en Gert-Jan Freke van het Goodwillwerk Leger des Heils regio Den Haag hebben de samenwerkingsovereenkomst getekend.
Onder het genot van koffie, thee en gebak is de samenwerking met medewerkers en bewoners gevierd.

In het voormalig Juliana Kinderziekenhuis wonen sinds december vorig jaar 40 vrouwen. Afgelopen april zijn daar in een andere vleugel nog eens 50 mannen bijgekomen. Deze mensen verbleven eerst op de nachtopvang aan de Zilverstraat of Delagoastraat. De nachtopvang aan de Zilverstraat is sinds mei officieel gesloten.

De bewoners in de noodopvang Sportlaan zijn geselecteerd op zelfstandigheid, en mogen geen verward gedrag vertonen of een actieve verslaving hebben. De Kessler Stichting en het Leger des Heils hebben voor deze unieke situatie de samenwerking opgezocht. In de opvang krijgen de bewoners overdag begeleiding van medewerkers van beide organisaties. Samen bieden ze hulp bij praktische zaken als huisvesting en financiën, maar ook bij het vinden van dagbesteding, werk of een studie. De verwachting is dat de bewoners binnen een jaar kunnen doorstromen naar een meer zelfstandige woonvorm. De samenwerking bevalt beide partijen zeer goed.

Fotobijschrift: Gert-Jan Freke van het Goodwillwerk Leger des Heils regio Den Haag en Marcella Haak van de Kessler Stichting schudden elkaar de hand na de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst.

Foto: Henriëtte Guest