Foto van de Haagse Vrouwendag

Haagse (Internationale) Vrouwendag: 600 tassen met verzorgingsproducten worden uitgedeeld

Op Internationale Vrouwendag, 8 maart, hebben 440 vrouwen uit de maatschappelijke opvang voor dak- en thuislozen een tas met verzorgingsproducten gekregen van de Kessler Stichting. Nog eens 160 tassen zijn bestemd voor vrouwen die wij thuis begeleiden. Traditiegetrouw zet de Kessler Stichting uit Den Haag op Internationale Vrouwendag dames uit de maatschappelijke opvang in het zonnetje.

De inzamelingsactie voor kleding en verzorgingsproducten die de Kessler Stichting in januari startte ten behoeve van de Haagse Vrouwendag werd een overweldigend succes. Er is 6 keer zoveel ingezameld als was verwacht, zowel door particulieren als door organisaties en bedrijven. Ook financieel werd er gedoneerd. De Kessler Stichting kon de actie daarom uitbreiden en ook dames uit de maatschappelijke opvang van Perspektief in Den Haag en Delft meenemen.

Ongekend resultaat

Daarnaast kunnen er nog eens 160 tassen naar vrouwen die wij thuis begeleiden. Een ongekend resultaat.
Vrouwen die de Kessler Stichting thuis begeleidt zijn diegenen die bij ons beschermd en begeleid zelfstandig wonen en vrouwen die via ‘Bereik in de Wijk’ bij ons in beeld zijn. Via Bereik in de Wijk worden mensen geholpen bij zaken als schulden, verslavingen, eenzaamheid of administratie.

‘Tour door Den Haag’
De busjes met de tassen erin gaan vandaag naar zo'n 30 locaties; een tour door Den Haag. Tientallen vrijwilligers werkten de afgelopen weken met veel enthousiasme mee aan het sorteren van de enorme hoeveelheid ingezamelde spullen, een megaklus. Vandaag zijn het ook weer vrijwilligers die helpen met het uitdelen van de tasjes. Ook Wool for Warmth is er de hele dag bij en deelt gebreide artikelen uit. Voor de zwangere dames zijn er bovendien babystartpakketten gemaakt. De ontvangende dames zijn blij met de tassen. “Dat we toch een tas persoonlijk ontvangen ondanks corona vind ik heel bijzonder. Het is fijn dat er aan ons gedacht wordt", aldus één van de dames.