Wij werken graag met vrijwilligers. Dankzij uw aanwezigheid worden de mogelijkheden van cliënten om deel te nemen aan activiteiten vergroot. Door regelmatig contact biedt u mogelijkheden voor extra aandacht, een luisterend oor, begeleiding bij activiteiten, vervoer, wandelen en bijvoorbeeld koken.

Als vrijwilliger biedt u geen hulpverlening, maar ondersteuning en hulp bij het opzetten en uitbreiden van het sociale netwerk. U kunt een belangrijke bijdrage leveren aan het versterken van de band met het dagelijks leven; samen deelnemen aan activiteiten buiten de woonvoorziening. Het feit dat u dit onbetaald doet is van groot belang voor onze cliënten. Juist uw belangeloze inzet kan de cliënt het gevoel geven de moeite waard te zijn.

Wij zijn in het bezit van het NOV-keurmerk Vrijwillige Inzet Goed Geregeld. Als vrijwilliger bent u bij ons verzekerd tijdens de uitvoering van het vrijwilligerswerk, ontvangt u een reiskostenvergoeding en heeft u een vast contactpersoon. Daarnaast organiseren we regelmatig vrijwilligersbijeenkomsten zoals thema- avonden en ontvangt u jaarlijkse attenties net als de medewerkers.

Wij vragen van alle vrijwilligers een Verklaring Omtrent Gedrag (deze kosten worden vergoed). Vragen? Bel 070 - 8 500 500 en vraag naar Tais Van Vijnckt, coördinator vrijwilligers of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor het actuele aanbod van vrijwilligerswerk klik hier.

Contact vrijwilligers

logo goed geregeld