Uitbreiding Haagse Vrouwendag naar Delft

De inzamelactie van de Kessler Stichting voor vrouwen uit de maatschappelijke opvang voor dak- en thuislozen is zo’n groot succes dat ook vrouwen uit de opvang van Perspektief in Delft kunnen worden verrast met verzorgingsproducten. In totaal kunnen we daarmee op Internationale Vrouwendag (8 maart) 440 vrouwen verrassen. Producten die overblijven gaan naar minimagezinnen die via Bereik in de Wijk in beeld zijn bij de Kessler stichting.

In januari en februari riep de Kessler Stichting mensen en organisaties op om kleding en verzorgingsproducten te doneren voor vrouwen uit de maatschappelijke opvang voor dak- en thuislozen in Den Haag. Er werden zoveel spullen ingezameld (het viervoudige van wat we hadden verwacht) dat de Kessler Stichting contact heeft gelegd met Perspektief, een stichting die zich in Den Haag en Delft inzet voor dezelfde doelgroep als de Kessler Stichting. Er is meer dan voldoende ingezameld om vrouwelijke cliënten van Perspektief ook nog eens een tas met spullen te kunnen overhandigen.

‘Diep ontroerd’
Djadi Loose, coördinator vrijwilligers bij de Kessler Stichting: “We proberen op de Haagse Vrouwendag altijd minimaal 100 dames blij te maken. Al vrij snel bleek dat het mogelijk was om alle vrouwen in de maatschappelijke opvang voor dak- en thuislozen in Den Haag iets te geven. Vorige week bleek zelfs dat er zoveel is ingezameld dat we de actie kunnen uitbreiden naar Delft. Ik was echt diep ontroerd.”

‘Overweldigend’
Reactie Perspektief: “Het delen van de inzameling onderstreept de goede relatie tussen onze beide stichtingen. De opbrengst van de inzameling door de Kessler stichting is echt overweldigend. Wij zijn heel blij dat onze cliënten door de inzet van de Kessler ook deel kunnen nemen aan deze actie”.