Reactie op persbericht

De Federatie Opvang en het Leger des Heils luiden de noodklok. In het uitgegeven persbericht wordt melding gemaakt van een groei van het aantal daklozen en de noodzaak tot het bouwen van meer goedkope woningen.

De Kessler Stichting merkt ook dat er zich meer mensen melden voor opvang. Ook neemt het aantal mensen dat wordt opgevangen met een psychiatrische stoornis toe.

Voor een vlotte doorstroming zijn goedkope woningen (of kamers) van belang, zeker in combinatie met begeleiding. Het voorkomt verstopping in de opvang en zorgt er voor dat mensen hun leven weer snel kunnen oppakken. Lees hier het nieuwsartikel.