Certificaat Social Return voor de Kessler Stichting

De gemeente Den Haag heeft de Kessler Stichting een certificaat én een dikke pluim gegeven omdat de Stichting meer mensen dan afgesproken aan een baan heeft geholpen volgens Social Return On Investment.

De gemeente Den Haag wil met Social Return On Investment mensen aan een baan helpen. Social Return On Investment houdt in dat organisaties de opdracht krijgen een tegenprestatie te leveren vanwege de subsidie die ze van de gemeente krijgen. De omvang van de opdracht hangt af van de hoeveelheid ontvangen subsidie.

De Kessler Stichting heeft die opdracht ingevuld met het aannemen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, mensen met een uitkering, 50 plussers en het plaatsen van stagiares. Aan de omvang heeft de Kessler Stichting ruimschoots voldaan. Of liever gezegd, de Kessler Stichting heeft de omvang van de opdracht verdubbeld! Dat vond de gemeente Den Haag een certificaat én een pluim waard.