Pieter, opleidingscoördinator bij afdeling P&O

Pieter, opleidingscoördinator bij de afdeling P&O: “De open dag is een mooie gelegenheid om te kijken of Kessler bij je past”

Pieter P en O 4 750 pxPieter zag de advertentie voor de open dag in een huis-aan-huis blad en bekeek vervolgens de website. De website sprak hem aan en hij besloot naar de open dag te gaan. Hij was erg benieuwd wat hij kon verwachten.

De fijne ontvangst in een mooi gebouw

“De open dag had me aangenaam verrast. Er heerste een fijne en ongedwongen sfeer en de mensen waren oprecht enthousiast over hun werk bij de Kessler. Het is een mooie gelegenheid om te kijken of Kessler Stichting bij je past, want je hebt de gelegenheid met allerlei medewerkers te spreken. De fijne ontvangst stond me het meeste bij van die dag. Er stond meteen iemand klaar die je prima ontving en verder hielp. Verder staat me nog bij dat ik het gebouw zo mooi vond, dat had ik niet verwacht.

Enige twijfel

Omdat ik niet uit de sector kom, had ik wel enige twijfel of ik er zou passen en of mijn gebrek aan inhoudelijke kennis van maatschappelijke opvang een obstakel zou zijn. Maar dat is beiden goed gekomen! Ik ben de laatste 20 jaar actief geweest als Opleidingsadviseur in een heel andere sector. Dat betekende onder meer het maken van opleidingsprogramma’s, het stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en het onderhouden van contacten met bijvoorbeeld Hogescholen en ROC’s. Eigenlijk zijn dat onderwerpen die ik nu bij Kessler ook doe!

Ruimte voor eigen inbreng

De grote kracht van Kessler vind ik dat er veel ruimte is voor eigen ideeën en inbreng. Als je met goede initiatieven komt, is er veel mogelijk! Dat is wel (denk ik) niet voor iedereen altijd eenvoudig. Doordat we met zelforganiserende teams werken, wordt er wel verwacht dat je verantwoordelijkheid neemt en echt als team samenwerkt. Dat is soms lastig hoor. Omdat ik zelf ook uit een hiërarchische organisatie kom, was dat voor mij ook even wennen.

Een open en informele organisatie

Mijn beeld is nu dat de Kessler Stichting een prima werkgever is. Daarnaast is de stichting een informele en open organisatie. Als zaken je niet bevallen, is dat goed bespreekbaar te maken. Natuurlijk wordt er ook binnen Kessler soms gemopperd en kunnen er altijd dingen beter maar met bijna 30 jaar werkervaring durf ik de stelling aan dat je bij de Kessler Stichting goed zit!

Twijfel je nog om te komen naar de open dag?

Gewoon doen! Het blijft altijd lastig om goed te bepalen of een organisatie of functie bij je past. Zo’n Open Dag is dan natuurlijk een mooie gelegenheid om je beeld aan te scherpen.

Wil jij net als Pieter ruimte voor eigen ideeën? Kom dan naar een van onze open dagen. Vanwege de richtilijnen van het RIVM zijn de in maart geplande open dagen uitgesteld. Zodra een nieuwe datum gepland is, staat deze vermeld op deze website.

Klik hier voor de ervaringen van anderen.