Carlijn, trajectondersteuner TeZamen

Carlijn, trajectondersteuner TeZamen: “Een kijkje nemen is echt de moeite waard”

Carlijn solliciteerde in mei 2019 en werd aangenomen als trajectondersteuner. Ze is zelf zo enthousiast over de organisatie dat ze geïnteresseerden oproept om de open dagen te bezoeken.

Een dag meelopen

“Ik werkte voorheen bij een grote organisatie met mensen met een zwaar verstandelijke beperking. Maar ik merkte na een verloop van tijd dat ik toe was aan iets anders. Ik solliciteerde en mocht op gesprek. Op de dag van mijn sollicitatiegesprek hielp ik in de centrale hal van het hoofdgebouw een cliënt de lift in. Doordat ze zagen hoe ik contact maakte met deze cliënt en vanwege mijn ervaring, stelden ze me voor om een dag mee te lopen op Kortdurende Opvang Zamenhofstraat omdat Noodopvang TeZamen vol in de verbouwing was.

Geen dag is hetzelfde

Ik ben aangenomen op de noodopvang TeZamen waar mensen met en zonder licht verstandelijke beperking verblijven. Soms is het heel rustig op de afdeling en soms is het heel goed anticiperen op de situaties die zich voordoen. Geen dag is hetzelfde. Als je bij de Kessler Stichting wil komen werken moet je wel stevig in je schoenen staan. De cliënten zijn soms zo bijdehand en slim, daar moet je mee om kunnen gaan. Maar de Kessler Stichting neemt ook mensen aan, die net zoals ik, nog bezig zijn met een studie in de maatschappelijke sector of vergelijkbaar.

Niet alleen opvang, ook begeleiding

Ik kende eigenlijk alleen de Soepbus, verder niet. Ik dacht dat de Kessler Stichting alleen was bedoeld voor opvang: douchen, eten en slapen. Maar ze doen veel meer en begeleiden mensen naar de juiste plek. Dat is echt iets voor mij. De Kessler Stichting is voor alle cliënten toegankelijk. Het maakt niet uit wat voor achtergrond je hebt. Dat vind ik mooi.

Kleine organisatie zonder drempels

Nu ik hier een tijdje werk, ken ik de Kessler Stichting als een kleine organisatie die goed zorgt voor haar personeel en open staat voor verandering. De directeur staat bijvoorbeeld echt in contact met het personeel. En elke collega is benaderbaar, je kunt iedereen bellen en geen vraag is te gek. Zo hebben ze mij geholpen met het vinden van een assessor voor mijn examinering. Ik zit nu namelijk in mijn laatste jaar van mijn studie PBGZ (persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg). En ik kreeg een praktijkopleider toegewezen die mijn opdrachten aftekent. Ze denken echt met je mee. Het allerfijnste vind ik dat mensen je bij naam kennen.

Mijn vriendin was enthousiast over de open dag

Mijn vriendin was enthousiast geworden door mijn ervaringen bij de Kessler Stichting. Toen ik hoorde van de open dagen heb ik mijn vriendin erop gewezen. Mijn vriendin was erg te spreken over de open dagen. Ze vond het heel leuk en goed georganiseerd. Ook vond ze het heel goed verzorgd met lekkere broodjes enzo. Ik zou ook anderen willen motiveren een kijkje te nemen op de open dag. Een kijkje nemen is echt de moeite waard.

Wil net als Carlijn overstappen naar een kleinere organisatie waar iedereen je kent? Kom dan naar een van onze open dagen. Vanwege de richtilijnen van het RIVM zijn de in maart geplande open dagen uitgesteld. Zodra een nieuwe datum gepland is, staat deze vermeld op deze website.

Klik hier voor de ervaringen van anderen.