Henk, medewerker Sfeer en Beheer op de Noodopvang

20200313 Henk noodopvang 500 pxHenk, medewerker Sfeer en Beheer op de Noodopvang Delagoastraat

Henk had altijd met gecompliceerde doelgroepen gewerkt. Vandaar dat de Kesslerstichting hem aantrok. Hij kende de Kesslerstichting nog niet dus een bezoekje aan de open dag was voor hem heel waardevol.

Gastvrij ontvangen

“Op de open dag werd ik gastvrij ontvangen en had ik het gevoel dat er naar je werd geluisterd. Ze vertelden dat je je eigen verantwoording moet kunnen nemen. En dat de doelgroep nog wel eens pittig kan zijn. Nu ik hier werk, weet ik dat dat klopt. Ik heb 25 jaar gewerkt met een gecompliceerde doelgroep. De reden om ook echt bij de Kessler Stichting te solliciteren was de doelgroep van de Noodopvang.

Procedure ging snel

Wat me die dag nog het meest bij stond was dat de procedure nogal snel ging. Ik heb een formulier moeten invullen en had een paar dagen later een afspraak bij P&O. De eerste dagen waren best chaotisch maar ik heb daar geen problemen mee gehad. Ik had snel door hoe het allemaal werkte.

Stevig in je schoenen staan

Voor mensen die overwegen te komen wil ik zeggen dat je verdomd stevig in je schoenen moet staan en tegen agressie moet kunnen. Er zijn ook cliënten met psychiatrische problemen. Ik had altijd gedacht dat de mensen dankbaar waren dat zij een plekje hadden en geholpen zouden worden. Af en toe heb ik er moeite mee dat sommige mensen toch ondankbaar zijn.”

Wil je net als Henk werken met de cliënten die de Kessler Stichting begeleidt en opvangt? Kom dan naar een van onze open dagen. Vanwege de richtilijnen van het RIVM zijn de in maart geplande open dagen uitgesteld. Zodra een nieuwe datum gepland is, staat deze vermeld op deze website.