Pannenkoeken? Salade? Gebakken eieren? Help mee voor een extra lekkere lunch!

Maak een feestje van de lunch op onze locatie voor kortdurende- en noodopvang!

Op onze locatie aan de Zamenhofstraat verblijven kwetsbare mensen in onze kortdurende opvang en noodopvang. Zij worden begeleid in het vinden van nieuwe huisvesting en het opbouwen van een sociaal netwerk. Tussen 12:00 en 13:00 wordt er geluncht en als jij iets lekkers komt maken, maak je ze daar echt blij mee! Natuurlijk maak je een praatje met de bewoners en eet je als je wilt gezellig mee.

Graag op pad? Word chauffeur voor Pakkie Deftig!

Zit je graag achter het stuur? Stap in de bus van Pakkie Deftig en haal kleding op voor onze winkels met een maatschappelijk doel.

Pakkie Deftig is de vintagekledingwinkel van de Kessler Stichting. De winkel wordt voor een groot deel gerund door vrijwilligers en cliënten van Kessler kunnen hier terecht voor dagbesteding. Pakkie Deftig heeft geen winstoogmerk.

Op verschillende locaties in de stad staan containers waar mensen kleding kunnen inleveren. Twee keer per week gaat een van onze chauffeurs op pad om de volle containers te legen. En natuurlijk is er ook tijd voor koffie en gezelligheid met de andere vrijwilligers!

Vrijwilliger bij de Kessler Stichting

Serveer jij het diner aan mensen in onze noodopvang?

Heb jij hart voor sociaal kwetsbare mensen en sta je stevig in je schoenen? Help ons dan het diner te serveren aan mensen die in onze noodopvang verblijven.

Samen met een medewerker sta je achter het buffet en voorzie je onze cliënten van een lekkere avondmaaltijd. Daarna gaan jullie samen met cliënten aan de afwas. Hét moment voor een leuk gesprek!

Vrijwilliger bij de Kessler Stichting

Hou je van vintage kleding? Help ons met het runnen van Pakkie Deftig!

Weet jij feilloos wat mensen goed staat en vind jij het leuk om een winkel te runnen? Dan is dit echt iets voor jou!

Voor onze vintage kledingwinkels Pakkie Deftig zijn wij op zoek naar vrijwilligers die hier samen met onze medewerkers en cliënten een succes van willen maken. Pakkie Deftig heeft geen winstoogmerk en cliënten van Kessler kunnen hier terecht voor dagbesteding. In de winkels vind je kwalitatief goede kleding voor een kleine prijs.

Als vrijwilliger ben je het ene moment etalages aan het inrichten, het andere moment adviseer je die leuke trui op dat stijlvolle rokje. Tussendoor is er natuurlijk tijd voor koffie en gezelligheid.

Vrijwilliger bij de Kessler Stichting

Ben jij een keukenprins(es)?

Maak de bewoners op onze beschermd wonen locaties blij met een lekkere, zélf gekookte maaltijd!

Voor twee beschermd wonen locaties zijn we op zoek naar vrijwilligers die graag achter het fornuis staan en een lekkere maaltijd willen koken voor onze bewoners. Dit zijn voormalig dak- en thuislozen die langdurig onze zorg en begeleiding nodig hebben. Vaak hebben ze een zeer beperkt sociaal netwerk.

Als je dat leuk vindt, kun je uiteraard ook meedenken over welke maaltijd er op tafel komt en helpen met de boodschappen. Maar als je alleen wilt komen koken, is dat ook prima!

Natuurlijk eet je als je wilt gezellig mee en het is helemaal leuk als je na de maaltijd nog tijd hebt voor een gezellig praatje of een spelletje. In overleg met jou kijken we wat het beste past.

Vrijwilliger bij de Kessler Stichting

Wil jij mee boodschappen doen, naar de kapper, of een kopje koffie drinken?

Je bent een rustig persoon, die makkelijk de leiding kan nemen. Je wordt blij van mensen bijstaan. Voor de afdelingen Viljoen (kleinschalig beschermd wonen) en Zorg & Wonen (verpleeghuiszorg), zijn wij op zoek naar mensen die bijvoorbeeld meegaan naar een winkel, naar de kapper, of ergens een kopje koffie drinken. Voor de bewoners is het fijn om iemand bij zich te hebben omdat ze vaak alleen niet durven of psychische problemen hebben. Op beide afdelingen wonen mensen die langdurig zorg en begeleiding nodig hebben en vaak eenzaam zijn.

Vrijwilliger bij de Kessler Stichting

Eten serveren aan kwetsbare mensen op onze bijzondere verpleegafdeling

Op onze verpleegafdeling aan de De la Reyweg wonen 32 mensen van gemiddeld 60 jaar. Stuk voor stuk kwetsbare mensen met een bijzonder levensverhaal.

Voor deze afdeling zoeken wij vrijwilligers die het leuk vinden om eten te serveren en een praatje te maken. Nadat je de tafel hebt gedekt, ben je gastvrouw/ -heer aan tafel. Terwijl je mee eet maak je een praatje met de bewoners. Na afloop is er tijd voor een kopje koffie en een spelletje. Jouw aandacht maakt echt verschil voor deze mensen met meestal een beperkt sociaal netwerk. Ze zijn blij dat je komt en kijken ernaar uit om jou weer te zien.

Vrijwilliger bij de Kessler Stichting

Wil jij bewoners helpen met de wasmachine en de droger?

Je bent een rustig persoon, die makkelijk iemand iets kan uitleggen. Je wordt blij van mensen bijstaan. Voor de afdeling Viljoen, kleinschalig begeleid wonen, zijn wij op zoek naar mensen die met een bewoner de wasmachine aan willen helpen zetten voor het eten.

Dan ga je gezellig mee eten in de kleine groep en na de maaltijd de was in de droger helpen doen of de kleding helpen opvouwen en naar de kamer brengen.

De bewoners hebben vaak weinig sociale contacten, een praatje tijdens het eten is heel belangrijk voor hen. In Viljoen worden mensen opgevangen met psychiatrische problematiek, die daardoor zorg en begeleiding nodig hebben.